Asistenčné služby sú spravidla súčasťou povinného zmluvného poistenia alebo havarijnej poistky. Dnes však vybrané poisťovne poskytujú pomoc prostredníctvom asistenčných služieb v rámci poistenia majetku.
Spravidla sú asistenčné služby pre klientov dostupné nonstop, teda 24 hodín denne 7 dní v týždni. Poskytujú asistenciu a podporu v prípade poistnej udalosti, ktorá sa stala vo vašom dome, byte alebo domácnosti. Najžiadanejším typom pomoci, ktorú asistenčné služby poskytujú je technická asistencia. Takto vám vaša poisťovňa môže zabezpečiť elektrikára, údržbára, zámočníka, inštalatéra alebo iného odborníka. Asistenčné služby vám môžu pomôcť nie len počas poistnej udalosti, ale aj po nej. Zabezpečia vám aj vyčistenia, vysušenie alebo odstránenie zvyškov poistnej udalosti. Taktiež sa na asistenčné služby môžete spoľahnúť aj pri deratizácii alebo dezinfekcii. Niektoré poisťovne dokonca ponúkajú aj rozšírený variant asistenčných služieb, kedy vám vedia poskytnúť aj všeobecné lekárske poradenstvo.
Podporu v podobe asistenčných služieb poskytuje na slovenskom trhu niekoľko poisťovní, pričom si každá z nich samostatne určuje ich rozsah a limity. Pri výbere najvhodnejšej ponuky si preto pozorne preštudujte poistné podmienky a oboznámte sa s rozsahom asistenčných služieb. Takto najlepšie zistíte, na čo všetko máte nárok a na akú pomoc od vašej poisťovne sa môžete spoľahnúť.